יום חמישי, 7 בספטמבר 2017

דוכן השטן Finnich Glen , פארק חבלים , וסוסי קלפיז

הבטחנו לילדים פארק חבלים. 
אבל מה הבעיה , שהוא לא מתאים לצ'וצ'ה. 
הכניסה רק מגיל 10 ווצ'וצ'ה היא רק בת 8. 
צ'צ'ה לא מודה בזה , אבל גם אם הכניסה הייתה אפשרית עבורה, הסיכוי שהיא הייתה עושה אומגה מעל היער לאורך 450 מטר כשהיא תלויה על חוט דק, ומטפסת על העצים כשהיא מחוברת לחבלים, הוא די שואף לאפס. 
אבל צ'וצ'ה דרמה קווין. 
היא כמובן מאוכזבת . אתם תלכו לכם, ואני שמאוד רוצה גם, אשאר כאן. אל תשימו לב אליי..
כפיצוי הבעל שלי עושה איתה טרק מסביב לפארק חבלים, עד למפל. 
בזמן שאני שושה ואיתי נטפס , נגלוש, ונעשה חיים משוגעים בין האוויר לבין האדמה , צ'וצ'ה והבעל שלי ימצאו מחבוא של אוכמניות, ירוצו חזרה לרכב לכדי למצוא כל כלי אפשרי לאיסוף ויקטפו מלא מלא מלא אוכמניות שבהמשך לאותו יום, חברתי המוכשרת תכין לנו מהם ריבה , ואנחנו נשב על כוס תה וניזכר בחוויות היום ונתמוגג מכל מה שעברנו. 
אבל זה בהמשך היום.. בינתיים אנחנו בדרך לפארק חבלים  שנמצא ב Aberfoyle . 
לא נרשמנו. למרות שמומלץ להירשם מראש. 
ילדים צריכים ליווי מבוגר. 
אנחנו עומדים ארבעתנו ומסתכלים אחד על השני. 
חברתי שפחדנית אומרת אין מצב 
בן זוגה , אומר מה אני עשיתי שזה מגיע לי 
בן זוגי אומר, אני חושב שתהיה לי סחרחורת 
אני , מסתכלת על שושה, שמסתכלת עליי ועושה לי כן כן כן כן , ברור שאת . 
למי זה ברור לא ברור , אבל כן אני הולכת עם הילדים וזאת הייתה חוויה מגניבה לגמרי. 

זה מה שאנחנו עשינו 






וזה מה שמי שלא טיפס עשו 





אחרי שכוחותינו חזרו בשלום , אנחנו ממשיכים ליעד שהיה עוד סיבה למה רצינו לבקר בסקוטלנד 



המקום נקרא דוכן השטן פיניץ גלן - Finnich Glenn - Devil's Pulpit


יש מקומות שכשאת מגלה אותם בתיכנון הטיול עף לך הראש מלדמיין איך הם במציאות.
ואז את בטוחה שאת ראית את זה איפשהו ואז במקרה בהיותך לא מכורה בכלל לספרים/סדרה "אאוטלנדר" שהסדרה הזאת כולה היא פרסומת אחת לסקוטלנד , את נזכרת בפרק 6 עונה 1 בו דוגל מקנזי עושה מבחן לקלר ונותן לה לשתות מהמים כדי לבדוק האם היא דוברת אמת. אם דוברת אמת היא תישאר בחיים, אם לא תמות מידיו.


הסצנה הזאת מצולמת במקום מהפנט ואת אומרת לעצמך אין מצב שהיופי הזה אמיתי . ואז בטיול אתם בעצם משתתפים במשחקי ניווט בשטח כדי למצוא את המקום שאין אליו אפילו שילוט ומאוד קשה למצוא אותו (הילדים אגב אוהבים את הקטע הזה של לחפש ..) ואז כשאתם מגיעים אתם פשוט מאבדים את כושר הדיבור...כי העיניים רואות והראש לא מאמין שזה כל כך כל כך כל כך יפה.



מה רק לא נאמר על המקום, שהשטן ערך כאן את אסיפותיו , שהמכשפות הוצאו כאן להורג, שדרואידים עשו כאן את המפגשיים הסודיים שלהם...כל הסיפורים האלה רק תורמים לאווירה המיסטית. גם כי קשה למצוא את המקום , וגם כי אי אפשר שהיופי הזה ישאר ללא התייחסות - בטוחה שהיה כאן משהו מרתק.



ככה יורדים לתוך דוכן השטן.




















תזכורת מהסרט 



 כמובן שערכנו את המבחן שלנו : ;-) 




The Kelpies
לא הייתי סגורה האם כן לכלול אותם בתיכנון. כמה שמחה שכן נסענו. 

ראשים של סוסים. פסלים מרשימים בגובה של 30 מטר. הפסלים נקראים "קלפי" על שמם ייצורים מיתולוגיים שהם  רוחות המים  המתגוררות בנהרות הסקוטיים ובאגמי ההרים. על פי האגדה, קלפים מסוגלים להפוך לבעלי חיים שונים ולבני אדם, אך לעתים קרובות יותר הם הופכים את עצמם לסוס שחור, סוס שבגודל של עשרה סוסים רגילים. 

אבל מה שמעניין בעצם שהפסל  Andy Scott , האחראי ליצירה המיוחדת הזאת, והיא אכן מיוחדת במציאות ומאוד מאוד מרשימה,   אמר שהראשים האלה הם לא אחרים אלא  השינוי  של העיר גלזגו , מהמקום שהעיר התאפיינה  בעיקר כעיר תעשייתית כבדה לעיר שקודם כל מפורסמת בשל פסטיבלי הפרחים שלה, ירידים חגיגיים, ותשתית מפותחת . או במילים אחרות: פעם גלזגו הייתה סוס עבודה, והיום  היא סוס מירוץ מלוטש - זאת המטאפורה של אנדי ואנחנו שלא הינו בגלזגו לפני שהיא עברה את השינוי שלה, אבל הינו בה עכשיו. והיא בהחלט עשתה לנו את זה . ולמתאפורה הזאת אני כל כך מתחברת והסוסים האלה עוד יותר מרשימים אותנו בזכות זה. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה